20 czerwca 2021

Zamowienia Publiczne

Blog na każdy temat

W jaki sposób mapa ciepła pomaga w analityce?

Posiadanie narzędzi analitycznych jest obowiązkowe, dla każdego posiadacza strony internetowej, który aktywnie ją promuje w Internecie. Pozwalają one lepiej zbadać efekty prowadzonych działań i dowiedzieć się w jaki sposób zachowuje się użytkownik po wejściu na stronę. Często stosowane w tym kontekście są mapy ciepła lub inaczej heatmapy, które dzięki graficznej metodzie prezentacji danych, pozwalają sprawdzić dokładne zachowania użytkowników na tej stronie. Prezentacja za pomocą kolorów pomaga sprawdzić, które elementy są na stronie najczęściej klikane, a które wręcz przeciwnie, pomijane. Analiza map ciepła na stronie może dać naprawdę dużo cennych informacji, dlatego warto zaimplementować ją na swojej witrynie.

Co daje analiza danych z heat maps?

Mapy ciepła pozwalają nie tylko zbadać, które elementy są najczęściej klikane przez Internautę, ale również zbadać zachowania obejmujące scrollowanie, czy skoncentrowanie uwagi. Metody badawcze stosowane w mapach cieplnych obejmują więc zarówno clicktracking, jak i scrolltracking oraz attentiontracking. Dzięki takim badaniom posiadacz strony internetowej może dowiedzieć się, które elementy są najczęściej klikane, które treści cieszą się największym zainteresowaniem lub maksymalni, jak daleko dociera użytkownik scrollujac stronę. Analiza map ciepła na stronie, która jest prowadzana rzetelnie, pozwala lepiej zrozumieć potrzeby użytkownika, przez co może on dostosować swoją stronę internetową, by była przyjemniejsza i wygodniejsza w odbiorze.