Termin “programmatic” jest używany do opisania procesu korzystania z technologii do automatyzacji zakupu, sprzedaży i optymalizacji zasobów mediów. Innymi słowy, kampanie programmatic są metodą, która pozwala reklamodawcom na zakup powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym za pomocą oprogramowania, zamiast robić to ręcznie lub przez telefon.
Dlaczego warto korzystać z reklamy programatycznej? Istnieje wiele korzyści związanych z programowym zakupem mediów vs. tradycyjny zakup mediów. Oto kilka najważniejszych z nich.
Bardziej wydajne: Poprzez automatyzację zadań, takich jak zarządzanie kampanią, zakup reklam i optymalizacja, można zaoszczędzić czas i pieniądze, i skupić się na ważniejszych rzeczach, takich jak tworzenie wspaniałych kreacji reklamowych.
Lepsze targetowanie: Ponieważ kampanie programmatic uzyskują dostęp do zasobów real-time bidding (RTB), gdzie emisje mogą być kupowane na poziomie indywidualnym, marketerzy mają większą kontrolę nad tym, kto widzi ich reklamy. To sprawia, że możliwości targetowania są znacznie lepsze niż w przypadku tradycyjnych zakupów medialnych.
Szybkość. Im szybciej można utworzyć swoje reklamy i im szybciej działają, tym lepiej. Ponadto, programmatic buying pozwala na dostosowanie ofert w czasie rzeczywistym w oparciu o bieżące wskaźniki wydajności.
Wydajność. Programmatic buying minimalizuje liczbę zmarnowanych wyświetleń, co pozwala zaoszczędzić pieniądze i zwiększyć zwrot z inwestycji.
Dokładność. Dzięki automatyzacji procesów, takich jak raportowanie i rozliczanie, systemy programmatic buying zapewniają większą dokładność we wszystkich działaniach.
More Stories
Czym jest fotowoltaika?
Co to jest moc bierna i dlaczego ma znaczenie?
Kursy zawodowe